Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %28,4 %3 477 00071 %
Yle TV211,7 %7,5 %3 239 00066 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,5 %2 486 00051 %
Yle yhteensä45,7 %39,4 %3 848 00078 %
MTV315,3 %20,1 %3 501 00071 %
Sub3,2 %3,6 %2 630 00054 %
AVA2,1 %1,9 %1 895 00039 %
C More Total0,5 %0,4 %365 0007 %
MTV yhteensä21,0 %25,9 %3 814 00078 %
Nelonen6,7 %8,5 %3 255 00066 %
Jim3,4 %3,5 %2 245 00046 %
Liv2,1 %2,2 %2 021 00041 %
Hero1,5 %2,1 %1 632 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,3 %3 629 00074 %
TV52,8 %2,9 %2 383 00048 %
Kutonen2,7 %2,6 %1 864 00038 %
Frii1,8 %1,9 %1 519 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %128 0003 %
TLC1,8 %2,0 %1 374 00028 %
Discovery Networks Finland9,7 %9,7 %3 064 00062 %
FOX2,9 %2,8 %1 838 00037 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 598 00033 %
Disney Finland5,7 %4,7 %2 361 00048 %
Paramount Network0,2 %0,2 %286 0006 %
AlfaTV0,6 %1,0 %1 155 00023 %
Muut3,4 %2,8 %1 181 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 262 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.