Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 150 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,4 %37,1 %1 138 00095 %
Yle TV212,3 %7,7 %1 064 00089 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,4 %958 00080 %
Yle yhteensä56,8 %49,2 %1 147 00096 %
MTV316,6 %22,3 %1 074 00090 %
Sub1,4 %1,6 %720 00060 %
AVA1,4 %0,9 %603 00050 %
C More Total0,3 %0,4 %110 0009 %
MTV yhteensä19,8 %25,3 %1 091 00091 %
Nelonen4,5 %5,9 %946 00079 %
Jim2,3 %2,6 %706 00059 %
Liv1,2 %1,3 %640 00054 %
Hero1,0 %1,6 %491 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %11,4 %1 012 00085 %
TV52,2 %2,3 %764 00064 %
Kutonen1,7 %1,6 %550 00046 %
Frii1,6 %1,9 %513 00043 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0003 %
TLC1,3 %1,5 %453 00038 %
Discovery Networks Finland7,3 %7,6 %895 00075 %
FOX1,9 %1,7 %573 00048 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %522 00044 %
Disney Finland4,1 %3,1 %709 00059 %
Paramount Network0,1 %0,1 %78 0007 %
AlfaTV1,0 %1,7 %535 00045 %
Muut2,0 %1,7 %276 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 150 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.