Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 155 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,3 %33,4 %1 146 00096 %
Yle TV215,4 %11,1 %1 050 00088 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %919 00077 %
Yle yhteensä56,0 %47,5 %1 149 00096 %
MTV316,4 %21,2 %1 089 00091 %
Sub1,3 %1,6 %712 00059 %
AVA1,3 %0,9 %564 00047 %
C More Total0,4 %0,5 %99 0008 %
MTV yhteensä19,5 %24,1 %1 107 00092 %
Nelonen6,0 %9,4 %1 024 00085 %
Jim2,1 %2,3 %676 00056 %
Liv1,2 %1,2 %660 00055 %
Hero0,9 %1,2 %512 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %14,0 %1 074 00090 %
TV52,2 %2,4 %724 00060 %
Kutonen1,9 %1,8 %532 00044 %
Frii1,5 %1,9 %470 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0002 %
TLC1,2 %1,4 %460 00038 %
Warner Bros. Discovery7,6 %8,2 %850 00071 %
STAR Channel1,7 %1,3 %546 00046 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %515 00043 %
Disney Finland4,0 %2,9 %716 00060 %
Paramount Network0,1 %0,1 %83 0007 %
AlfaTV0,9 %1,6 %470 00039 %
Muut1,8 %1,7 %245 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 155 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.