Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2020
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 360 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %25,3 %1 815 00068 %
Yle TV213,5 %8,8 %1 782 00067 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,3 %1 158 00043 %
Yle yhteensä44,3 %36,5 %2 126 00079 %
MTV318,0 %22,2 %1 934 00072 %
Sub2,6 %2,8 %1 327 00050 %
AVA2,5 %2,4 %1 030 00038 %
C More Total0,3 %0,2 %184 0007 %
MTV yhteensä23,4 %27,6 %2 105 00079 %
Nelonen8,8 %11,9 %1 825 00068 %
Jim2,8 %3,2 %1 057 00039 %
Liv2,6 %2,5 %1 078 00040 %
Hero1,3 %1,7 %757 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,4 %1 979 00074 %
TV52,9 %3,0 %1 199 00045 %
Kutonen1,5 %1,6 %852 00032 %
Frii2,1 %2,3 %730 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %59 0002 %
TLC2,7 %2,8 %740 00028 %
Discovery Networks Finland9,8 %10,2 %1 588 00059 %
FOX2,0 %1,8 %839 00031 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %673 00025 %
Fox Networks Group3,7 %3,0 %1 122 00042 %
Paramount Network0,1 %0,1 %135 0005 %
AlfaTV0,6 %1,0 %516 00019 %
Muut2,5 %2,3 %524 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 360 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.