Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 194 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,0 %10,0 %762 00054 %
Yle TV214,4 %9,0 %843 00060 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,1 %362 00026 %
Yle yhteensä25,5 %20,1 %1 027 00073 %
MTV316,8 %21,4 %921 00066 %
Sub5,6 %5,9 %709 00051 %
AVA3,0 %3,3 %499 00036 %
C More Total0,6 %0,6 %116 0008 %
MTV yhteensä26,0 %31,1 %1 050 00075 %
Nelonen10,8 %14,3 %849 00061 %
Jim4,5 %4,6 %545 00039 %
Liv3,0 %3,2 %472 00034 %
Hero1,3 %1,6 %311 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %23,8 %982 00070 %
TV54,2 %3,7 %581 00042 %
Kutonen4,7 %4,8 %530 00038 %
Frii1,7 %1,4 %256 00018 %
The Discovery Channel0,7 %0,7 %56 0004 %
TLC2,5 %2,5 %258 00018 %
Discovery Networks Finland14,2 %13,5 %844 00060 %
FOX4,6 %3,5 %449 00032 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %389 00028 %
Disney Finland7,7 %5,7 %634 00045 %
Paramount Network0,4 %0,2 %99 0007 %
AlfaTV0,2 %0,3 %149 00011 %
Muut6,5 %5,3 %419 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 194 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.