Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 611 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,9 %3 547 00067 %
Yle TV214,5 %10,0 %3 539 00067 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %2 348 00044 %
Yle yhteensä44,8 %37,4 %4 149 00079 %
MTV316,0 %20,5 %3 779 00072 %
Sub3,0 %3,3 %2 689 00051 %
AVA1,9 %1,9 %1 914 00036 %
C More Total0,5 %0,5 %455 0009 %
MTV yhteensä21,4 %26,1 %4 117 00078 %
Nelonen8,0 %11,3 %3 532 00067 %
Jim2,9 %3,1 %2 193 00042 %
Liv1,9 %2,0 %2 014 00038 %
Hero1,4 %1,7 %1 549 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %18,2 %3 857 00073 %
TV52,9 %2,9 %2 380 00045 %
Kutonen2,7 %2,7 %1 948 00037 %
Frii1,7 %1,9 %1 438 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %164 0003 %
TLC1,8 %1,9 %1 328 00025 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,1 %3 140 00059 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 848 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 644 00031 %
Disney Finland5,1 %3,8 %2 461 00047 %
Paramount Network0,3 %0,2 %356 0007 %
AlfaTV0,6 %1,0 %1 059 00020 %
Muut3,6 %3,2 %1 265 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 611 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.