Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 353 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,4 %1 238 00088 %
Yle TV212,6 %9,3 %1 141 00081 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %928 00066 %
Yle yhteensä42,2 %36,5 %1 306 00093 %
MTV314,9 %18,9 %1 236 00088 %
Sub3,4 %3,8 %908 00065 %
AVA2,1 %2,3 %712 00051 %
C More Total0,3 %0,3 %126 0009 %
MTV yhteensä20,7 %25,3 %1 288 00092 %
Nelonen8,4 %11,5 %1 136 00081 %
Jim3,2 %3,1 %764 00055 %
Liv2,3 %2,3 %728 00052 %
Hero2,1 %2,5 %610 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,4 %1 188 00085 %
TV53,3 %3,1 %849 00061 %
Kutonen2,8 %2,6 %708 00051 %
Frii2,2 %2,2 %596 00043 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %56 0004 %
TLC2,0 %2,0 %501 00036 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,7 %1 043 00074 %
STAR Channel2,2 %1,8 %643 00046 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %617 00044 %
Disney Finland5,2 %3,8 %827 00059 %
Paramount Network0,4 %0,4 %137 00010 %
AlfaTV0,4 %0,6 %396 00028 %
Muut4,0 %3,3 %348 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 353 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.