Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 079 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,6 %1 677 00070 %
Yle TV215,3 %11,3 %1 632 00068 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,8 %1 162 00048 %
Yle yhteensä45,5 %38,7 %1 881 00078 %
MTV314,0 %18,5 %1 733 00072 %
Sub3,3 %3,9 %1 288 00053 %
AVA1,2 %1,2 %848 00035 %
C More Total0,6 %0,7 %236 00010 %
MTV yhteensä19,2 %24,3 %1 879 00078 %
Nelonen7,2 %10,6 %1 620 00067 %
Jim3,1 %2,9 %1 106 00046 %
Liv1,3 %1,4 %910 00038 %
Hero1,4 %1,8 %782 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %16,8 %1 777 00074 %
TV53,0 %2,8 %1 155 00048 %
Kutonen4,0 %3,9 %1 073 00044 %
Frii1,4 %1,5 %685 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %92 0004 %
TLC0,8 %0,9 %565 00023 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,1 %1 487 00062 %
STAR Channel3,0 %2,2 %971 00040 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %952 00039 %
Disney Finland6,6 %4,8 %1 288 00053 %
Paramount Network0,4 %0,4 %222 0009 %
AlfaTV0,5 %0,9 %536 00022 %
Muut4,5 %4,0 %667 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 079 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.