Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 108 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,4 %38,9 %1 105 00094 %
Yle TV212,9 %10,3 %1 060 00091 %
Yle Teema&Fem5,4 %3,6 %966 00083 %
Yle yhteensä58,7 %52,9 %1 105 00094 %
MTV313,6 %18,8 %1 054 00090 %
Sub2,6 %3,9 %807 00069 %
AVA1,4 %1,1 %638 00055 %
C More Total0,5 %0,6 %125 00011 %
MTV yhteensä18,2 %24,4 %1 069 00091 %
Nelonen3,5 %3,8 %923 00079 %
Jim1,9 %1,7 %686 00059 %
Liv1,4 %1,4 %609 00052 %
Hero1,1 %1,5 %507 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,0 %8,4 %977 00084 %
TV52,2 %2,2 %733 00063 %
Kutonen1,3 %1,4 %587 00050 %
Frii1,4 %1,5 %477 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %28 0002 %
TLC1,6 %1,6 %488 00042 %
Discovery Networks Finland6,9 %7,1 %845 00072 %
FOX1,6 %1,1 %534 00046 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %524 00045 %
Fox Networks Group4,2 %2,9 %698 00060 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %2,4 %604 00052 %
Muut2,4 %1,8 %421 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 108 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.