Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %29,1 %1 829 00073 %
Yle TV214,0 %10,1 %1 892 00076 %
Yle Teema&Fem4,8 %2,8 %1 383 00056 %
Yle yhteensä47,6 %42,1 %2 056 00083 %
MTV314,1 %18,1 %1 828 00073 %
Sub4,2 %5,4 %1 412 00057 %
AVA2,5 %2,6 %1 039 00042 %
C More Total0,3 %0,3 %174 0007 %
MTV yhteensä21,1 %26,4 %1 983 00080 %
Nelonen6,7 %7,5 %1 689 00068 %
Jim2,6 %2,4 %1 081 00043 %
Liv2,5 %2,6 %1 032 00041 %
Hero1,5 %1,9 %791 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,4 %1 867 00075 %
TV53,5 %3,3 %1 321 00053 %
Kutonen1,2 %1,2 %851 00034 %
Frii2,1 %1,9 %804 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %43 0002 %
TLC2,6 %2,6 %806 00032 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,1 %1 600 00064 %
STAR Channel2,2 %1,9 %872 00035 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %772 00031 %
Disney Finland4,1 %3,4 %1 186 00048 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,1 %1,7 %689 00028 %
Muut3,3 %2,9 %732 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 219 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.