Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 375 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %28,8 %1 939 00073 %
Yle TV214,6 %10,3 %2 017 00075 %
Yle Teema&Fem4,7 %2,8 %1 420 00053 %
Yle yhteensä47,5 %41,8 %2 196 00082 %
MTV314,0 %18,0 %1 937 00073 %
Sub4,2 %5,4 %1 476 00055 %
AVA2,4 %2,6 %1 061 00040 %
C More Total0,3 %0,3 %192 0007 %
MTV yhteensä21,0 %26,2 %2 101 00079 %
Nelonen7,1 %7,7 %1 813 00068 %
Jim2,6 %2,5 %1 110 00042 %
Liv2,4 %2,6 %1 065 00040 %
Hero1,4 %1,9 %815 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %14,7 %1 999 00075 %
TV53,4 %3,3 %1 373 00051 %
Kutonen1,2 %1,2 %875 00033 %
Frii2,1 %1,9 %819 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %46 0002 %
TLC2,5 %2,5 %818 00031 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,0 %1 658 00062 %
STAR Channel2,2 %1,9 %887 00033 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %797 00030 %
Disney Finland4,0 %3,4 %1 222 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,7 %695 00026 %
Muut3,5 %3,1 %770 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 375 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.