Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %23,8 %1 813 00068 %
Yle TV28,2 %5,7 %1 702 00064 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,6 %1 183 00044 %
Yle yhteensä40,9 %33,1 %2 096 00078 %
MTV319,7 %24,5 %1 930 00072 %
Sub3,4 %3,5 %1 403 00052 %
AVA2,5 %2,2 %1 007 00038 %
C More Total0,3 %0,2 %147 0005 %
MTV yhteensä25,9 %30,4 %2 100 00078 %
Nelonen9,4 %13,3 %1 846 00069 %
Jim2,6 %2,6 %1 052 00039 %
Liv2,4 %2,2 %981 00037 %
Hero1,2 %1,6 %669 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %19,7 %1 991 00074 %
TV53,3 %3,6 %1 158 00043 %
Kutonen1,1 %1,1 %740 00028 %
Frii2,5 %2,5 %748 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %62 0002 %
TLC2,8 %2,9 %711 00027 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,8 %1 578 00059 %
STAR Channel2,0 %1,9 %745 00028 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %630 00024 %
Disney Finland3,7 %3,0 %1 022 00038 %
Paramount Network0,2 %0,2 %125 0005 %
AlfaTV0,5 %0,8 %499 00019 %
Muut2,7 %2,1 %563 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 373 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.