Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 647 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %24,2 %3 600 00068 %
Yle TV29,9 %7,1 %3 503 00066 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,6 %2 391 00045 %
Yle yhteensä42,6 %34,9 %4 159 00079 %
MTV317,3 %22,3 %3 776 00072 %
Sub3,5 %3,7 %2 788 00053 %
AVA1,9 %1,7 %1 940 00037 %
C More Total0,5 %0,5 %344 0007 %
MTV yhteensä23,2 %28,2 %4 110 00078 %
Nelonen8,7 %12,4 %3 593 00068 %
Jim2,7 %2,7 %2 226 00042 %
Liv1,8 %1,8 %1 856 00035 %
Hero1,3 %1,7 %1 410 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,6 %3 898 00074 %
TV53,4 %3,7 %2 347 00044 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 757 00033 %
Frii2,0 %2,1 %1 441 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %178 0003 %
TLC1,8 %2,0 %1 265 00024 %
Warner Bros. Discovery10,9 %11,0 %3 123 00059 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 603 00030 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 471 00028 %
Disney Finland4,9 %3,8 %2 199 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %344 0007 %
AlfaTV0,5 %0,8 %1 038 00020 %
Muut3,2 %2,5 %1 307 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 647 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.