Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 087 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %26,3 %1 664 00069 %
Yle TV211,9 %6,4 %1 617 00067 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %1 162 00048 %
Yle yhteensä43,6 %35,6 %1 856 00077 %
MTV314,9 %20,6 %1 734 00072 %
Sub4,1 %4,6 %1 332 00055 %
AVA1,4 %1,3 %849 00035 %
C More Total0,8 %1,1 %234 00010 %
MTV yhteensä21,2 %27,6 %1 875 00078 %
Nelonen7,1 %10,7 %1 560 00065 %
Jim2,6 %2,7 %1 041 00043 %
Liv1,1 %1,1 %840 00035 %
Hero1,6 %2,2 %768 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %16,8 %1 696 00070 %
TV52,8 %2,4 %1 087 00045 %
Kutonen3,3 %3,5 %1 023 00042 %
Frii1,7 %1,8 %765 00032 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %93 0004 %
TLC1,0 %1,1 %573 00024 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,7 %1 474 00061 %
STAR Channel2,8 %2,3 %941 00039 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %857 00035 %
Disney Finland6,5 %4,8 %1 199 00050 %
Paramount Network0,2 %0,3 %208 0009 %
AlfaTV0,5 %0,9 %561 00023 %
Muut5,0 %4,4 %700 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 087 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.