Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 227 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,9 %12,3 %807 00057 %
Yle TV215,0 %10,2 %753 00054 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,1 %341 00024 %
Yle yhteensä29,1 %23,7 %979 00070 %
MTV317,2 %22,6 %920 00065 %
Sub7,1 %7,8 %666 00047 %
AVA2,7 %2,6 %425 00030 %
C More Total1,1 %1,4 %135 00010 %
MTV yhteensä28,1 %34,4 %1 025 00073 %
Nelonen6,9 %8,9 %760 00054 %
Jim4,3 %4,1 %613 00044 %
Liv2,8 %2,6 %493 00035 %
Hero1,3 %1,3 %329 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %16,9 %971 00069 %
TV53,2 %3,3 %532 00038 %
Kutonen4,9 %4,6 %488 00035 %
Frii1,9 %1,3 %268 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %24 0002 %
TLC2,2 %1,4 %307 00022 %
Warner Bros. Discovery12,7 %11,1 %807 00057 %
STAR Channel5,5 %4,6 %444 00032 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %319 00023 %
Disney Finland7,7 %6,3 %578 00041 %
Paramount Network1,0 %0,6 %159 00011 %
AlfaTV0,2 %0,2 %107 0008 %
Muut6,7 %8,0 %371 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 227 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.