Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %27,2 %1 836 00073 %
Yle TV214,4 %12,1 %1 660 00066 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,8 %1 172 00047 %
Yle yhteensä47,7 %43,0 %1 993 00080 %
MTV320,1 %26,5 %1 904 00076 %
Sub2,9 %3,1 %1 214 00048 %
AVA2,3 %1,9 %918 00037 %
C More Total0,5 %0,4 %198 0008 %
MTV yhteensä25,7 %32,0 %2 008 00080 %
Nelonen4,1 %5,2 %1 455 00058 %
Jim2,1 %1,9 %1 000 00040 %
Liv2,2 %2,0 %982 00039 %
Hero0,9 %1,1 %671 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %10,3 %1 725 00069 %
TV52,3 %2,3 %1 164 00046 %
Kutonen1,8 %1,4 %772 00031 %
Frii1,9 %1,8 %680 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %29 0001 %
TLC2,9 %1,9 %766 00031 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,7 %1 505 00060 %
STAR Channel2,1 %2,0 %722 00029 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %690 00028 %
Disney Finland4,0 %3,4 %1 044 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %212 0008 %
AlfaTV0,9 %1,2 %548 00022 %
Muut3,0 %2,6 %544 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 225 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.