Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %30,1 %1 883 00075 %
Yle TV214,1 %7,3 %1 694 00068 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %1 198 00048 %
Yle yhteensä48,0 %40,6 %2 059 00082 %
MTV319,4 %25,5 %1 877 00075 %
Sub2,8 %3,0 %1 237 00049 %
AVA2,1 %1,9 %927 00037 %
C More Total0,6 %0,5 %205 0008 %
MTV yhteensä24,8 %30,9 %2 027 00081 %
Nelonen6,9 %9,7 %1 651 00066 %
Jim1,9 %1,7 %932 00037 %
Liv2,5 %2,7 %1 113 00044 %
Hero0,8 %0,9 %670 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,9 %1 854 00074 %
TV51,8 %1,8 %1 014 00040 %
Kutonen1,2 %1,1 %744 00030 %
Frii1,8 %1,8 %657 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %37 0001 %
TLC2,7 %1,9 %736 00029 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,7 %1 433 00057 %
STAR Channel1,7 %1,9 %685 00027 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %651 00026 %
Disney Finland3,5 %3,2 %995 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %188 0007 %
AlfaTV0,8 %1,0 %565 00023 %
Muut3,0 %2,9 %554 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 266 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.