Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 096 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %27,9 %1 705 00070 %
Yle TV217,7 %10,0 %1 655 00068 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %1 118 00046 %
Yle yhteensä48,3 %41,1 %1 886 00078 %
MTV313,9 %19,7 %1 726 00071 %
Sub4,1 %5,0 %1 337 00055 %
AVA1,2 %1,0 %843 00035 %
C More Total1,2 %1,6 %288 00012 %
MTV yhteensä20,5 %27,3 %1 853 00076 %
Nelonen6,0 %8,5 %1 525 00063 %
Jim3,0 %2,7 %1 082 00045 %
Liv1,6 %2,1 %952 00039 %
Hero1,0 %1,1 %783 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,3 %1 699 00070 %
TV51,8 %2,0 %1 072 00044 %
Kutonen3,5 %3,0 %1 011 00042 %
Frii1,3 %1,2 %626 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %60 0002 %
TLC0,8 %0,6 %591 00024 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,0 %1 421 00059 %
STAR Channel2,9 %2,8 %826 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %832 00034 %
Disney Finland6,4 %5,2 %1 130 00047 %
Paramount Network0,6 %0,4 %238 00010 %
AlfaTV0,6 %0,7 %577 00024 %
Muut5,1 %5,0 %643 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 096 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.