Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 263 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %28,6 %1 894 00076 %
Yle TV215,2 %8,2 %1 728 00069 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,5 %1 366 00054 %
Yle yhteensä47,6 %41,2 %2 060 00082 %
MTV317,0 %25,3 %1 881 00075 %
Sub2,8 %3,0 %1 302 00052 %
AVA2,4 %2,6 %1 004 00040 %
C More Total0,3 %0,4 %203 0008 %
MTV yhteensä22,5 %31,2 %2 010 00080 %
Nelonen4,9 %6,0 %1 505 00060 %
Jim2,5 %2,2 %1 129 00045 %
Liv2,3 %2,2 %1 075 00043 %
Hero0,8 %1,1 %770 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %11,4 %1 775 00071 %
TV53,7 %2,3 %1 341 00053 %
Kutonen1,2 %1,0 %808 00032 %
Frii2,2 %2,0 %728 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC3,2 %2,7 %805 00032 %
Warner Bros. Discovery10,5 %8,1 %1 657 00066 %
STAR Channel2,3 %2,3 %832 00033 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %761 00030 %
Disney Finland4,5 %3,9 %1 166 00046 %
Paramount Network0,4 %0,3 %236 0009 %
AlfaTV0,9 %1,2 %630 00025 %
Muut3,2 %2,8 %583 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 263 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.