Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 201 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 43 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,6 %34,9 %1 192 00097 %
Yle TV218,7 %10,0 %1 116 00091 %
Yle Teema&Fem4,7 %5,1 %1 011 00083 %
Yle yhteensä58,1 %50,0 %1 198 00098 %
MTV315,8 %25,4 %1 154 00094 %
Sub1,7 %2,1 %815 00067 %
AVA1,5 %1,4 %627 00051 %
C More Total0,8 %0,7 %145 00012 %
MTV yhteensä19,8 %29,7 %1 172 00096 %
Nelonen3,6 %4,3 %950 00078 %
Jim2,1 %1,7 %765 00063 %
Liv1,0 %1,0 %652 00053 %
Hero0,7 %0,9 %543 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,3 %7,8 %1 048 00086 %
TV52,7 %1,5 %833 00068 %
Kutonen1,5 %0,8 %548 00045 %
Frii1,7 %1,9 %492 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0002 %
TLC2,1 %1,6 %525 00043 %
Warner Bros. Discovery8,1 %6,0 %954 00078 %
STAR Channel1,2 %1,4 %527 00043 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %536 00044 %
Disney Finland3,6 %3,0 %724 00059 %
Paramount Network0,2 %0,1 %120 00010 %
AlfaTV1,2 %1,7 %618 00051 %
Muut1,9 %1,9 %297 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 201 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.