Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 250 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %27,4 %1 796 00069 %
Yle TV218,1 %11,3 %1 757 00067 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,7 %1 380 00053 %
Yle yhteensä46,7 %42,3 %2 018 00077 %
MTV312,2 %19,4 %1 837 00070 %
Sub4,4 %5,0 %1 414 00054 %
AVA1,2 %1,2 %856 00033 %
C More Total1,4 %1,4 %324 00012 %
MTV yhteensä19,2 %27,0 %1 985 00076 %
Nelonen5,3 %6,4 %1 645 00063 %
Jim3,2 %2,8 %1 251 00048 %
Liv1,3 %1,4 %935 00036 %
Hero1,0 %1,2 %863 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %11,9 %1 835 00070 %
TV55,3 %2,6 %1 460 00056 %
Kutonen3,4 %3,0 %1 147 00044 %
Frii1,6 %1,5 %718 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %70 0003 %
TLC0,9 %0,9 %653 00025 %
Warner Bros. Discovery11,7 %8,4 %1 713 00066 %
STAR Channel2,8 %2,9 %944 00036 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %941 00036 %
Disney Finland6,2 %5,3 %1 286 00049 %
Paramount Network0,4 %0,4 %294 00011 %
AlfaTV0,7 %0,9 %727 00028 %
Muut4,7 %4,6 %738 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 250 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.