Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 53/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %24,2 %1 772 00068 %
Yle TV216,1 %10,7 %1 713 00066 %
Yle Teema&Fem5,1 %3,4 %1 404 00054 %
Yle yhteensä43,9 %38,3 %2 036 00078 %
MTV311,6 %18,6 %1 761 00068 %
Sub4,0 %4,6 %1 374 00053 %
AVA1,5 %1,4 %908 00035 %
C More Total1,3 %1,4 %294 00011 %
MTV yhteensä18,4 %25,9 %1 969 00076 %
Nelonen5,2 %6,1 %1 637 00063 %
Jim3,5 %2,8 %1 193 00046 %
Liv1,3 %1,4 %977 00038 %
Hero1,4 %1,8 %868 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %12,2 %1 856 00071 %
TV57,4 %6,5 %1 567 00060 %
Kutonen3,8 %3,7 %1 124 00043 %
Frii1,5 %1,2 %757 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %64 0002 %
TLC0,9 %0,8 %667 00026 %
Warner Bros. Discovery14,0 %12,6 %1 747 00067 %
STAR Channel3,1 %3,2 %969 00037 %
National Geographic Channel3,8 %2,3 %993 00038 %
Disney Finland7,0 %5,5 %1 328 00051 %
Paramount Network0,5 %0,5 %292 00011 %
AlfaTV0,9 %1,1 %715 00027 %
Muut4,2 %4,4 %740 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 279 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.