Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %26,9 %1 792 00069 %
Yle TV211,7 %9,5 %1 808 00069 %
Yle Teema&Fem4,0 %2,9 %1 288 00049 %
Yle yhteensä42,2 %39,3 %2 016 00077 %
MTV311,7 %17,0 %1 779 00068 %
Sub4,9 %5,2 %1 445 00056 %
AVA1,6 %1,4 %947 00036 %
C More Total1,0 %0,8 %280 00011 %
MTV yhteensä19,2 %24,4 %1 988 00076 %
Nelonen6,4 %6,4 %1 640 00063 %
Jim3,7 %2,9 %1 174 00045 %
Liv1,2 %1,2 %1 021 00039 %
Hero2,0 %2,7 %988 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %13,2 %1 861 00072 %
TV54,9 %5,6 %1 432 00055 %
Kutonen3,7 %3,4 %1 125 00043 %
Frii1,5 %1,3 %799 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %61 0002 %
TLC0,9 %0,8 %674 00026 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,4 %1 665 00064 %
STAR Channel3,5 %3,1 %1 007 00039 %
National Geographic Channel4,3 %2,8 %1 000 00038 %
Disney Finland7,8 %5,8 %1 328 00051 %
Paramount Network0,5 %0,4 %289 00011 %
AlfaTV0,9 %1,0 %689 00026 %
Muut4,9 %4,6 %766 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 266 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.