Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 165 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,0 %39,5 %1 148 00096 %
Yle TV29,9 %9,0 %1 092 00091 %
Yle Teema&Fem4,8 %3,7 %996 00083 %
Yle yhteensä55,8 %52,3 %1 151 00096 %
MTV315,1 %21,8 %1 107 00092 %
Sub2,4 %2,8 %773 00065 %
AVA1,5 %1,0 %635 00053 %
C More Total0,7 %0,6 %132 00011 %
MTV yhteensä19,6 %26,1 %1 121 00094 %
Nelonen3,2 %2,7 %944 00079 %
Jim2,8 %2,1 %721 00060 %
Liv1,1 %1,1 %674 00056 %
Hero1,0 %1,3 %519 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,2 %7,1 %1 004 00084 %
TV52,3 %2,7 %809 00068 %
Kutonen2,0 %1,6 %552 00046 %
Frii1,5 %1,3 %535 00045 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0002 %
TLC1,7 %1,1 %490 00041 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,8 %902 00075 %
STAR Channel1,4 %1,4 %525 00044 %
National Geographic Channel3,1 %1,9 %565 00047 %
Disney Finland4,5 %3,4 %720 00060 %
Paramount Network0,2 %0,2 %142 00012 %
AlfaTV2,2 %2,4 %709 00059 %
Muut1,9 %1,7 %314 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 165 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.