Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 101 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %27,4 %1 690 00070 %
Yle TV210,9 %9,4 %1 656 00069 %
Yle Teema&Fem4,1 %2,9 %1 231 00051 %
Yle yhteensä42,2 %39,7 %1 861 00077 %
MTV311,8 %17,1 %1 655 00069 %
Sub4,9 %5,1 %1 361 00056 %
AVA1,6 %1,5 %928 00038 %
C More Total1,0 %0,9 %258 00011 %
MTV yhteensä19,3 %24,6 %1 843 00076 %
Nelonen5,9 %5,7 %1 530 00063 %
Jim3,7 %2,9 %1 146 00047 %
Liv1,2 %1,2 %987 00041 %
Hero2,1 %2,8 %959 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %12,6 %1 739 00072 %
TV54,9 %5,5 %1 382 00057 %
Kutonen3,8 %3,5 %1 084 00045 %
Frii1,6 %1,3 %780 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %61 0003 %
TLC1,0 %0,9 %665 00028 %
Warner Bros. Discovery11,6 %11,5 %1 587 00066 %
STAR Channel3,4 %3,0 %957 00040 %
National Geographic Channel4,4 %2,8 %971 00040 %
Disney Finland7,9 %5,8 %1 268 00053 %
Paramount Network0,5 %0,4 %283 00012 %
AlfaTV0,9 %1,1 %686 00028 %
Muut4,8 %4,5 %710 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 101 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.