Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 53/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 181 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 43 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,2 %34,2 %1 172 00098 %
Yle TV216,0 %10,4 %1 111 00093 %
Yle Teema&Fem6,6 %4,4 %1 032 00086 %
Yle yhteensä56,8 %49,0 %1 172 00098 %
MTV314,6 %22,9 %1 136 00095 %
Sub1,7 %2,1 %767 00064 %
AVA1,5 %1,3 %633 00053 %
C More Total0,9 %0,8 %123 00010 %
MTV yhteensä18,7 %27,2 %1 144 00096 %
Nelonen3,1 %3,6 %979 00082 %
Jim2,6 %2,1 %754 00063 %
Liv1,1 %1,1 %661 00055 %
Hero1,0 %1,3 %560 00047 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,9 %8,1 %1 046 00087 %
TV53,5 %3,5 %864 00072 %
Kutonen2,0 %1,7 %615 00051 %
Frii1,6 %1,6 %543 00045 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %18 0001 %
TLC1,8 %1,3 %509 00042 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,4 %983 00082 %
STAR Channel1,2 %1,5 %523 00044 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %549 00046 %
Disney Finland3,9 %3,2 %695 00058 %
Paramount Network0,2 %0,1 %122 00010 %
AlfaTV1,7 %2,5 %680 00057 %
Muut1,7 %1,6 %314 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 181 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.