Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 53/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 420 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %26,1 %1 937 00072 %
Yle TV213,8 %9,0 %1 841 00069 %
Yle Teema&Fem5,8 %4,4 %1 518 00057 %
Yle yhteensä46,0 %39,5 %2 163 00081 %
MTV315,0 %22,3 %1 965 00073 %
Sub2,8 %3,1 %1 349 00050 %
AVA2,2 %2,0 %1 008 00038 %
C More Total0,5 %0,5 %204 0008 %
MTV yhteensä20,5 %28,0 %2 105 00079 %
Nelonen5,1 %6,0 %1 661 00062 %
Jim2,8 %2,4 %1 120 00042 %
Liv2,6 %2,4 %1 120 00042 %
Hero1,5 %1,8 %866 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %12,5 %1 917 00072 %
TV55,4 %5,0 %1 511 00056 %
Kutonen1,6 %1,6 %886 00033 %
Frii2,3 %2,1 %856 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC2,8 %2,2 %857 00032 %
Warner Bros. Discovery12,4 %11,3 %1 828 00068 %
STAR Channel2,2 %2,5 %880 00033 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %823 00031 %
Disney Finland4,3 %4,0 %1 229 00046 %
Paramount Network0,4 %0,2 %256 00010 %
AlfaTV1,1 %1,6 %682 00025 %
Muut3,3 %2,9 %648 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 420 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.