Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %28,5 %1 980 00074 %
Yle TV215,7 %8,2 %1 832 00068 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,5 %1 441 00054 %
Yle yhteensä47,7 %41,2 %2 182 00081 %
MTV316,9 %25,2 %1 974 00074 %
Sub2,8 %3,0 %1 331 00050 %
AVA2,4 %2,6 %1 015 00038 %
C More Total0,5 %0,4 %217 0008 %
MTV yhteensä22,5 %31,1 %2 121 00079 %
Nelonen5,0 %6,1 %1 580 00059 %
Jim2,5 %2,2 %1 165 00043 %
Liv2,3 %2,2 %1 096 00041 %
Hero0,8 %1,1 %773 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %11,6 %1 861 00069 %
TV53,7 %2,4 %1 384 00052 %
Kutonen1,2 %1,0 %829 00031 %
Frii2,1 %2,0 %735 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC3,2 %2,6 %816 00030 %
Warner Bros. Discovery10,3 %8,1 %1 711 00064 %
STAR Channel2,2 %2,3 %843 00031 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %771 00029 %
Disney Finland4,4 %3,9 %1 187 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %243 0009 %
AlfaTV0,9 %1,2 %637 00024 %
Muut3,2 %2,8 %611 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 392 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.