Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 347 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %28,1 %3 596 00073 %
Yle TV216,6 %9,7 %3 362 00068 %
Yle Teema&Fem3,9 %4,1 %2 680 00054 %
Yle yhteensä47,2 %41,9 %3 936 00080 %
MTV314,6 %22,5 %3 604 00073 %
Sub3,6 %3,9 %2 654 00054 %
AVA1,8 %1,9 %1 841 00037 %
C More Total0,8 %0,8 %492 00010 %
MTV yhteensä20,9 %29,2 %3 866 00078 %
Nelonen5,0 %6,2 %3 032 00061 %
Jim2,9 %2,5 %2 327 00047 %
Liv1,8 %1,8 %1 987 00040 %
Hero0,9 %1,1 %1 632 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %11,5 %3 482 00071 %
TV54,5 %2,4 %2 742 00056 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 905 00039 %
Frii1,9 %1,8 %1 434 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %97 0002 %
TLC2,1 %1,8 %1 442 00029 %
Warner Bros. Discovery11,1 %8,3 %3 270 00066 %
STAR Channel2,5 %2,5 %1 726 00035 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %1 673 00034 %
Disney Finland5,3 %4,6 %2 392 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %524 00011 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 344 00027 %
Muut3,9 %3,5 %1 261 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 347 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.