Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,1 %27,8 %2 016 00080 %
Yle TV26,2 %5,1 %1 391 00055 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %1 054 00042 %
Yle yhteensä43,4 %35,5 %2 107 00084 %
MTV322,1 %26,1 %1 851 00074 %
Sub2,6 %3,3 %1 143 00046 %
AVA2,1 %2,0 %882 00035 %
C More Total1,5 %1,0 %277 00011 %
MTV yhteensä28,3 %32,3 %2 009 00080 %
Nelonen9,5 %14,7 %1 558 00062 %
Jim2,2 %1,8 %815 00032 %
Liv2,2 %2,2 %899 00036 %
Hero0,7 %0,9 %552 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %19,6 %1 758 00070 %
TV51,7 %1,7 %960 00038 %
Kutonen1,2 %1,2 %632 00025 %
Frii1,7 %1,9 %566 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC2,1 %1,5 %632 00025 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,4 %1 352 00054 %
STAR Channel1,6 %1,7 %625 00025 %
National Geographic Channel1,5 %0,8 %559 00022 %
Disney Finland3,1 %2,6 %912 00036 %
Paramount Network0,2 %0,1 %144 0006 %
AlfaTV1,0 %1,2 %513 00020 %
Muut2,6 %2,3 %458 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 286 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.