Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 199 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %22,5 %1 661 00066 %
Yle TV25,9 %4,1 %1 385 00055 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,4 %992 00040 %
Yle yhteensä36,3 %29,0 %1 845 00074 %
MTV326,9 %35,5 %1 844 00074 %
Sub2,9 %3,0 %1 076 00043 %
AVA2,1 %1,9 %844 00034 %
C More Total2,0 %2,9 %299 00012 %
MTV yhteensä33,9 %43,3 %1 980 00079 %
Nelonen7,6 %9,7 %1 473 00059 %
Jim2,4 %1,7 %813 00032 %
Liv2,5 %2,4 %893 00036 %
Hero1,0 %0,9 %597 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %14,6 %1 678 00067 %
TV52,2 %1,9 %894 00036 %
Kutonen1,5 %1,3 %660 00026 %
Frii2,2 %2,1 %615 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC2,8 %1,9 %689 00027 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,2 %1 317 00053 %
STAR Channel2,0 %1,9 %675 00027 %
National Geographic Channel1,8 %1,0 %544 00022 %
Disney Finland3,8 %2,9 %911 00036 %
Paramount Network0,3 %0,2 %153 0006 %
AlfaTV1,0 %1,3 %536 00021 %
Muut2,3 %1,5 %399 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 199 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.