Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,4 %17,9 %1 587 00063 %
Yle TV25,6 %4,1 %1 334 00053 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,4 %969 00039 %
Yle yhteensä31,8 %24,4 %1 830 00073 %
MTV333,2 %41,6 %2 022 00081 %
Sub2,2 %2,1 %964 00038 %
AVA2,0 %1,8 %767 00031 %
C More Total3,3 %3,3 %343 00014 %
MTV yhteensä40,8 %48,8 %2 124 00085 %
Nelonen8,7 %10,9 %1 425 00057 %
Jim2,1 %1,7 %765 00031 %
Liv2,1 %2,1 %803 00032 %
Hero0,7 %0,6 %456 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,3 %1 627 00065 %
TV51,7 %1,6 %892 00036 %
Kutonen1,2 %1,0 %576 00023 %
Frii1,8 %1,6 %562 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %15 0001 %
TLC2,5 %1,6 %574 00023 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,1 %1 270 00051 %
STAR Channel1,9 %1,7 %589 00024 %
National Geographic Channel1,3 %0,7 %451 00018 %
Disney Finland3,1 %2,4 %847 00034 %
Paramount Network0,2 %0,2 %153 0006 %
AlfaTV0,8 %1,0 %431 00017 %
Muut2,2 %1,8 %419 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 252 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.