Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 187 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %25,5 %1 156 00094 %
Yle TV26,5 %5,7 %989 00081 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %896 00073 %
Yle yhteensä42,3 %34,5 %1 170 00096 %
MTV329,2 %36,5 %1 128 00092 %
Sub1,9 %2,4 %689 00056 %
AVA1,4 %1,1 %533 00044 %
C More Total3,3 %3,3 %209 00017 %
MTV yhteensä35,7 %43,2 %1 158 00095 %
Nelonen6,3 %8,5 %919 00075 %
Jim1,8 %1,4 %584 00048 %
Liv1,4 %1,5 %571 00047 %
Hero0,4 %0,4 %386 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,7 %988 00081 %
TV51,4 %1,5 %630 00051 %
Kutonen1,3 %1,0 %398 00033 %
Frii1,4 %1,7 %399 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC1,6 %0,9 %432 00035 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,3 %768 00063 %
STAR Channel1,0 %1,0 %419 00034 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %416 00034 %
Disney Finland2,9 %2,2 %610 00050 %
Paramount Network0,2 %0,1 %78 0006 %
AlfaTV1,3 %1,7 %532 00044 %
Muut1,5 %1,2 %257 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 187 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.