Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 200 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,5 %31,2 %1 168 00095 %
Yle TV216,2 %21,3 %1 015 00083 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,9 %847 00069 %
Yle yhteensä56,3 %55,4 %1 184 00097 %
MTV318,0 %21,3 %1 093 00089 %
Sub1,6 %1,8 %648 00053 %
AVA1,6 %1,0 %539 00044 %
C More Total0,3 %0,3 %132 00011 %
MTV yhteensä21,5 %24,5 %1 124 00092 %
Nelonen4,7 %5,1 %853 00070 %
Jim1,9 %1,3 %554 00045 %
Liv1,6 %1,7 %569 00046 %
Hero0,7 %0,7 %375 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %8,8 %960 00078 %
TV51,3 %1,1 %572 00047 %
Kutonen1,1 %0,7 %400 00033 %
Frii1,8 %2,1 %453 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC1,7 %1,2 %406 00033 %
Warner Bros. Discovery6,6 %5,9 %780 00064 %
STAR Channel1,3 %1,2 %429 00035 %
National Geographic Channel1,9 %0,8 %376 00031 %
Disney Finland3,2 %2,0 %571 00047 %
Paramount Network0,2 %0,1 %89 0007 %
AlfaTV1,5 %1,8 %531 00043 %
Muut1,7 %1,5 %224 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 200 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.