Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 300 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %22,5 %1 150 00083 %
Yle TV219,3 %23,9 %1 073 00077 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,0 %732 00053 %
Yle yhteensä45,6 %48,3 %1 239 00089 %
MTV314,1 %17,2 %1 097 00079 %
Sub3,3 %2,9 %734 00053 %
AVA1,9 %1,9 %584 00042 %
C More Total0,5 %0,3 %117 0008 %
MTV yhteensä19,7 %22,3 %1 168 00084 %
Nelonen8,4 %8,9 %944 00068 %
Jim2,6 %2,1 %584 00042 %
Liv2,6 %2,8 %628 00045 %
Hero1,1 %1,3 %461 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %15,1 %1 068 00077 %
TV52,9 %2,8 %689 00050 %
Kutonen2,9 %2,0 %555 00040 %
Frii2,3 %1,7 %416 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %17 0001 %
TLC1,6 %1,5 %353 00025 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,4 %929 00067 %
STAR Channel2,3 %1,7 %472 00034 %
National Geographic Channel3,0 %1,5 %458 00033 %
Disney Finland5,3 %3,3 %663 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %98 0007 %
AlfaTV0,4 %0,6 %316 00023 %
Muut3,9 %1,8 %267 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 300 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.