Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 326 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,0 %1 717 00064 %
Yle TV217,4 %20,8 %1 764 00066 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %985 00037 %
Yle yhteensä48,8 %48,3 %2 105 00078 %
MTV318,1 %21,2 %1 763 00066 %
Sub2,3 %2,3 %937 00035 %
AVA2,0 %1,8 %782 00029 %
C More Total0,3 %0,2 %153 0006 %
MTV yhteensä22,8 %25,5 %1 897 00071 %
Nelonen6,4 %6,9 %1 360 00051 %
Jim2,0 %1,8 %743 00028 %
Liv2,6 %2,8 %857 00032 %
Hero0,9 %1,0 %497 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %12,4 %1 627 00061 %
TV52,4 %2,4 %903 00034 %
Kutonen1,3 %1,1 %518 00019 %
Frii2,5 %2,2 %585 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC2,5 %2,0 %566 00021 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,1 %1 269 00047 %
STAR Channel1,7 %1,7 %591 00022 %
National Geographic Channel1,8 %0,9 %490 00018 %
Disney Finland3,5 %2,5 %834 00031 %
Paramount Network0,2 %0,2 %160 0006 %
AlfaTV1,0 %1,3 %471 00018 %
Muut2,6 %1,7 %442 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 326 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.