Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 520 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %23,9 %3 351 00063 %
Yle TV221,2 %26,2 %3 492 00066 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,2 %1 931 00036 %
Yle yhteensä50,8 %52,3 %4 079 00077 %
MTV315,5 %18,3 %3 411 00064 %
Sub2,7 %2,5 %2 002 00038 %
AVA1,6 %1,4 %1 481 00028 %
C More Total0,4 %0,3 %371 0007 %
MTV yhteensä20,3 %22,5 %3 690 00070 %
Nelonen6,7 %6,8 %2 761 00052 %
Jim2,4 %2,0 %1 639 00031 %
Liv2,0 %2,2 %1 599 00030 %
Hero0,9 %0,9 %1 060 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %11,9 %3 234 00061 %
TV52,2 %2,2 %1 834 00035 %
Kutonen2,1 %1,5 %1 305 00025 %
Frii1,9 %1,8 %1 109 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0000 %
TLC1,7 %1,3 %995 00019 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,2 %2 540 00048 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 348 00025 %
National Geographic Channel2,4 %1,3 %1 145 00022 %
Disney Finland4,6 %3,1 %1 832 00035 %
Paramount Network0,3 %0,2 %330 0006 %
AlfaTV0,9 %1,1 %948 00018 %
Muut2,9 %1,7 %887 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 520 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.