Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,0 %3 253 00066 %
Yle TV220,8 %26,0 %3 260 00066 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,2 %1 902 00039 %
Yle yhteensä50,8 %52,3 %3 831 00078 %
MTV315,7 %18,4 %3 245 00066 %
Sub2,7 %2,5 %1 941 00039 %
AVA1,7 %1,4 %1 453 00029 %
C More Total0,4 %0,3 %339 0007 %
MTV yhteensä20,4 %22,6 %3 495 00071 %
Nelonen6,5 %6,8 %2 611 00053 %
Jim2,4 %1,9 %1 590 00032 %
Liv2,0 %2,2 %1 570 00032 %
Hero0,9 %0,9 %1 047 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %11,8 %3 062 00062 %
TV52,2 %2,2 %1 770 00036 %
Kutonen2,1 %1,5 %1 283 00026 %
Frii1,9 %1,8 %1 089 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0000 %
TLC1,7 %1,3 %986 00020 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,2 %2 470 00050 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 306 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,3 %1 126 00023 %
Disney Finland4,6 %3,1 %1 784 00036 %
Paramount Network0,3 %0,2 %311 0006 %
AlfaTV0,9 %1,1 %944 00019 %
Muut2,8 %1,6 %811 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 224 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.