Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 195 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,4 %30,2 %1 165 00095 %
Yle TV25,9 %4,5 %1 010 00082 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,8 %869 00071 %
Yle yhteensä46,0 %37,5 %1 183 00097 %
MTV324,2 %32,5 %1 123 00092 %
Sub2,3 %2,8 %722 00059 %
AVA1,7 %1,3 %581 00047 %
C More Total2,0 %2,9 %212 00017 %
MTV yhteensä30,2 %39,5 %1 150 00094 %
Nelonen5,7 %7,5 %970 00079 %
Jim2,1 %1,6 %632 00052 %
Liv1,4 %1,5 %623 00051 %
Hero0,8 %0,7 %441 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %11,2 %1 005 00082 %
TV51,7 %1,5 %628 00051 %
Kutonen1,5 %0,9 %470 00038 %
Frii1,9 %2,3 %458 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC2,1 %1,2 %474 00039 %
Warner Bros. Discovery7,4 %5,9 %819 00067 %
STAR Channel1,1 %1,2 %466 00038 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %438 00036 %
Disney Finland3,1 %2,4 %630 00051 %
Paramount Network0,2 %0,1 %80 0007 %
AlfaTV1,5 %2,1 %572 00047 %
Muut1,9 %1,4 %227 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 195 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.