Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %21,3 %3 187 00065 %
Yle TV25,8 %4,3 %2 734 00055 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,2 %1 933 00039 %
Yle yhteensä34,9 %27,7 %3 564 00072 %
MTV326,3 %35,9 %3 624 00073 %
Sub3,6 %3,5 %2 280 00046 %
AVA1,7 %1,5 %1 528 00031 %
C More Total3,6 %4,8 %722 00015 %
MTV yhteensä35,1 %45,6 %3 874 00078 %
Nelonen6,9 %8,5 %2 920 00059 %
Jim2,7 %2,2 %1 757 00036 %
Liv1,9 %1,9 %1 698 00034 %
Hero0,9 %0,9 %1 261 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,4 %3 283 00067 %
TV52,2 %1,9 %1 831 00037 %
Kutonen2,6 %1,9 %1 556 00032 %
Frii1,8 %1,8 %1 174 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0001 %
TLC2,0 %1,3 %1 149 00023 %
Warner Bros. Discovery8,8 %6,9 %2 610 00053 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 397 00028 %
National Geographic Channel2,4 %1,3 %1 234 00025 %
Disney Finland4,7 %3,3 %1 919 00039 %
Paramount Network0,4 %0,2 %350 0007 %
AlfaTV0,9 %1,1 %1 034 00021 %
Muut2,9 %1,8 %872 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 272 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.