Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,1 %15,2 %1 583 00061 %
Yle TV27,2 %5,5 %1 471 00056 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,2 %1 035 00040 %
Yle yhteensä29,7 %22,9 %1 821 00070 %
MTV331,4 %40,8 %2 076 00080 %
Sub3,2 %3,1 %1 177 00045 %
AVA1,1 %1,1 %703 00027 %
C More Total7,3 %7,9 %481 00018 %
MTV yhteensä43,0 %52,8 %2 179 00083 %
Nelonen7,3 %8,8 %1 494 00057 %
Jim2,5 %2,3 %911 00035 %
Liv1,1 %1,1 %699 00027 %
Hero0,7 %0,7 %597 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %12,9 %1 673 00064 %
TV51,7 %1,6 %954 00037 %
Kutonen2,9 %2,0 %883 00034 %
Frii1,2 %1,1 %540 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC1,0 %0,5 %470 00018 %
Warner Bros. Discovery7,1 %5,6 %1 328 00051 %
STAR Channel2,3 %1,5 %753 00029 %
National Geographic Channel2,3 %1,3 %654 00025 %
Disney Finland4,6 %2,8 %1 017 00039 %
Paramount Network0,3 %0,3 %198 0008 %
AlfaTV0,6 %0,7 %477 00018 %
Muut3,1 %2,1 %588 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 266 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.