Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,7 %4,5 %654 00046 %
Yle TV26,2 %3,2 %642 00046 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,2 %333 00024 %
Yle yhteensä14,1 %9,0 %907 00064 %
MTV338,9 %49,2 %1 120 00080 %
Sub4,2 %3,0 %504 00036 %
AVA1,9 %2,0 %340 00024 %
C More Total8,5 %8,6 %243 00017 %
MTV yhteensä53,5 %62,8 %1 193 00085 %
Nelonen8,8 %9,9 %726 00052 %
Jim3,0 %2,8 %367 00026 %
Liv1,7 %2,1 %301 00021 %
Hero1,0 %1,0 %225 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %15,8 %871 00062 %
TV52,0 %1,7 %424 00030 %
Kutonen2,4 %1,6 %349 00025 %
Frii1,7 %1,2 %222 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %9 0001 %
TLC1,9 %0,9 %195 00014 %
Warner Bros. Discovery8,5 %6,0 %664 00047 %
STAR Channel4,2 %2,7 %350 00025 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %218 00016 %
Disney Finland5,9 %3,7 %456 00032 %
Paramount Network0,5 %0,5 %118 0008 %
AlfaTV0,1 %0,2 %78 0006 %
Muut3,1 %2,1 %284 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 270 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.