Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,5 %15,5 %1 533 00063 %
Yle TV26,9 %5,5 %1 380 00057 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,2 %1 016 00042 %
Yle yhteensä29,8 %23,2 %1 720 00071 %
MTV331,6 %40,8 %1 951 00080 %
Sub3,1 %3,1 %1 117 00046 %
AVA1,2 %1,1 %694 00029 %
C More Total7,1 %7,5 %455 00019 %
MTV yhteensä42,9 %52,4 %2 042 00084 %
Nelonen7,2 %8,9 %1 413 00058 %
Jim2,5 %2,3 %889 00037 %
Liv1,2 %1,1 %692 00029 %
Hero0,7 %0,7 %588 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,1 %1 582 00065 %
TV51,7 %1,6 %935 00039 %
Kutonen2,9 %2,0 %861 00035 %
Frii1,2 %1,2 %530 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC1,0 %0,5 %457 00019 %
Warner Bros. Discovery7,2 %5,6 %1 284 00053 %
STAR Channel2,3 %1,5 %722 00030 %
National Geographic Channel2,3 %1,3 %645 00027 %
Disney Finland4,6 %2,8 %980 00040 %
Paramount Network0,3 %0,3 %189 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %477 00020 %
Muut3,0 %1,9 %547 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 110 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.