Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 294 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %20,6 %1 165 00084 %
Yle TV210,4 %10,2 %974 00070 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %753 00054 %
Yle yhteensä38,3 %33,7 %1 224 00088 %
MTV316,7 %21,5 %1 146 00082 %
Sub3,4 %3,5 %740 00053 %
AVA2,7 %2,5 %580 00042 %
C More Total1,5 %1,0 %158 00011 %
MTV yhteensä24,3 %28,5 %1 208 00087 %
Nelonen11,2 %15,5 %1 038 00075 %
Jim2,3 %2,2 %629 00045 %
Liv2,5 %2,7 %655 00047 %
Hero1,3 %1,4 %493 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %21,8 %1 117 00080 %
TV53,7 %3,5 %802 00058 %
Kutonen2,6 %1,9 %556 00040 %
Frii2,6 %1,8 %372 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %22 0002 %
TLC1,6 %1,2 %310 00022 %
Warner Bros. Discovery10,8 %8,6 %934 00067 %
STAR Channel2,1 %1,7 %460 00033 %
National Geographic Channel2,6 %2,1 %519 00037 %
Disney Finland4,7 %3,8 %671 00048 %
Paramount Network0,4 %0,2 %146 00010 %
AlfaTV0,7 %0,7 %366 00026 %
Muut3,8 %2,7 %307 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 294 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.