Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 335 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %20,2 %1 733 00065 %
Yle TV211,5 %9,7 %1 625 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 060 00039 %
Yle yhteensä41,1 %33,1 %2 045 00076 %
MTV321,4 %27,7 %1 841 00069 %
Sub2,5 %2,3 %1 073 00040 %
AVA3,3 %3,6 %878 00033 %
C More Total0,9 %0,7 %223 0008 %
MTV yhteensä28,1 %34,3 %2 043 00076 %
Nelonen10,1 %14,5 %1 686 00063 %
Jim1,9 %1,6 %798 00030 %
Liv2,5 %2,7 %966 00036 %
Hero0,9 %1,0 %557 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %19,8 %1 841 00069 %
TV52,3 %2,2 %992 00037 %
Kutonen1,2 %0,9 %566 00021 %
Frii2,5 %1,9 %508 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %13 0000 %
TLC2,0 %1,3 %508 00019 %
Warner Bros. Discovery8,2 %6,4 %1 304 00049 %
STAR Channel2,1 %1,9 %611 00023 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %588 00022 %
Disney Finland4,0 %3,4 %880 00033 %
Paramount Network0,2 %0,2 %142 0005 %
AlfaTV0,8 %0,9 %505 00019 %
Muut2,2 %2,0 %471 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 335 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.