Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 203 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,1 %34,3 %1 191 00097 %
Yle TV214,9 %8,7 %1 096 00090 %
Yle Teema&Fem4,7 %4,3 %1 021 00083 %
Yle yhteensä55,8 %47,3 %1 193 00097 %
MTV317,6 %24,1 %1 147 00094 %
Sub1,8 %2,7 %748 00061 %
AVA1,4 %1,1 %600 00049 %
C More Total0,6 %0,7 %169 00014 %
MTV yhteensä21,5 %28,6 %1 154 00094 %
Nelonen4,6 %6,9 %1 001 00082 %
Jim1,7 %1,6 %701 00057 %
Liv1,6 %2,0 %697 00057 %
Hero0,7 %1,0 %542 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %11,6 %1 090 00089 %
TV51,6 %1,8 %705 00058 %
Kutonen1,5 %0,9 %530 00043 %
Frii1,6 %1,7 %488 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %15 0001 %
TLC1,9 %1,2 %530 00043 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,1 %862 00070 %
STAR Channel0,9 %1,1 %422 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %515 00042 %
Disney Finland3,4 %2,7 %637 00052 %
Paramount Network0,2 %0,1 %105 0009 %
AlfaTV1,4 %1,9 %661 00054 %
Muut2,2 %2,1 %269 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 203 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.