Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,3 %13,2 %802 00057 %
Yle TV213,5 %7,1 %793 00056 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,4 %362 00026 %
Yle yhteensä29,3 %21,7 %1 033 00073 %
MTV316,5 %22,0 %937 00067 %
Sub6,6 %6,4 %693 00049 %
AVA2,8 %3,0 %428 00030 %
C More Total1,2 %1,7 %122 0009 %
MTV yhteensä27,2 %33,1 %1 087 00077 %
Nelonen10,5 %14,4 %845 00060 %
Jim4,0 %3,9 %526 00037 %
Liv3,4 %3,8 %449 00032 %
Hero1,3 %1,6 %355 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,2 %23,7 %981 00070 %
TV52,3 %2,3 %503 00036 %
Kutonen3,1 %2,6 %384 00027 %
Frii1,5 %1,3 %219 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0002 %
TLC1,9 %1,2 %290 00021 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,7 %729 00052 %
STAR Channel5,4 %4,6 %392 00028 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %299 00021 %
Disney Finland8,3 %6,8 %541 00038 %
Paramount Network1,2 %0,5 %128 0009 %
AlfaTV0,3 %0,3 %145 00010 %
Muut6,2 %7,6 %394 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 252 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.