Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 231 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,3 %11,9 %791 00056 %
Yle TV212,2 %6,0 %796 00057 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,7 %391 00028 %
Yle yhteensä26,1 %19,6 %1 002 00071 %
MTV317,9 %23,9 %912 00065 %
Sub6,7 %5,9 %683 00049 %
AVA2,0 %2,3 %346 00025 %
C More Total1,5 %2,2 %121 0009 %
MTV yhteensä28,2 %34,3 %1 056 00075 %
Nelonen9,9 %13,2 %841 00060 %
Jim3,8 %4,0 %530 00038 %
Liv2,9 %3,1 %479 00034 %
Hero1,3 %1,3 %313 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %21,8 %965 00069 %
TV52,6 %2,5 %450 00032 %
Kutonen2,6 %2,2 %358 00025 %
Frii1,2 %1,4 %200 00014 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %23 0002 %
TLC1,5 %1,1 %284 00020 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,8 %728 00052 %
STAR Channel5,8 %5,6 %443 00032 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %299 00021 %
Disney Finland8,7 %7,5 %568 00040 %
Paramount Network1,3 %0,7 %151 00011 %
AlfaTV0,2 %0,2 %119 0008 %
Muut9,8 %10,0 %474 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 231 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.