Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 220 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %11,0 %809 00058 %
Yle TV213,3 %6,3 %796 00057 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,3 %365 00026 %
Yle yhteensä26,3 %18,6 %1 016 00072 %
MTV318,5 %25,1 %916 00065 %
Sub6,8 %7,4 %667 00047 %
AVA1,8 %2,2 %349 00025 %
C More Total1,1 %1,6 %110 0008 %
MTV yhteensä28,2 %36,3 %1 046 00074 %
Nelonen9,8 %13,1 %830 00059 %
Jim3,9 %4,3 %500 00036 %
Liv2,4 %3,0 %467 00033 %
Hero1,5 %1,9 %330 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %22,3 %980 00070 %
TV54,1 %3,8 %530 00038 %
Kutonen3,8 %4,0 %436 00031 %
Frii1,8 %1,6 %217 00015 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %22 0002 %
TLC1,4 %1,2 %285 00020 %
Warner Bros. Discovery12,0 %10,8 %769 00055 %
STAR Channel5,6 %4,9 %390 00028 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %316 00022 %
Disney Finland8,2 %6,7 %538 00038 %
Paramount Network1,5 %0,7 %158 00011 %
AlfaTV0,3 %0,2 %97 0007 %
Muut6,6 %5,6 %404 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 220 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.