Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %25,6 %1 850 00074 %
Yle TV212,1 %5,9 %1 640 00065 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,9 %1 204 00048 %
Yle yhteensä43,1 %34,4 %2 052 00082 %
MTV320,8 %27,4 %1 916 00076 %
Sub2,9 %3,4 %1 279 00051 %
AVA2,2 %2,2 %934 00037 %
C More Total0,5 %0,5 %190 0008 %
MTV yhteensä26,4 %33,6 %2 041 00081 %
Nelonen7,2 %10,3 %1 634 00065 %
Jim2,2 %2,1 %943 00038 %
Liv2,6 %3,1 %1 064 00042 %
Hero1,1 %1,3 %806 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,7 %1 838 00073 %
TV52,7 %2,7 %1 124 00045 %
Kutonen1,3 %1,2 %777 00031 %
Frii2,2 %2,2 %648 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC2,5 %1,8 %727 00029 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,0 %1 495 00060 %
STAR Channel1,8 %1,8 %667 00027 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %667 00027 %
Disney Finland3,8 %3,2 %1 014 00040 %
Paramount Network0,5 %0,3 %232 0009 %
AlfaTV0,9 %1,1 %581 00023 %
Muut3,1 %2,8 %599 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 286 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.